Zwemles

Iedereen van 50 jaar of ouder kan bij Ouderen Zwemclub Oirschot komen zwemmen. De zwemles wordt gegeven door de instructeur, een gediplomeerd medewerker van het Laco Sportcentrum Oirschot. De lessen zijn erg afwisselend, vaak met hulpmaterialen, zoals dumbells, plankjes, flexibele stangen, deegrollers en ballen. De instructeur doet de oefeningen voor en met elkaar doen we de bewegingen in het water na. Er staat altijd achtergrondmuziek aan.

De instructeur bouwt het tempo op: van langzaam naar snel. U bepaalt zelf hoe intensief u meedoet. Hoe dieper u in het water gaat staan, hoe zwaarder de oefening wordt. Als u een oefening te zwaar vindt, dan past u de oefening naar uw eigen tempo aan. Als u moeite heeft om uw evenwicht te bewaren, dan kunt u aan de zijkant gaan staan en de stang beetpakken.
Afbeelding: bubbelbad
Kunt u niet zwemmen? Dan kunt u toch meedoen! Bij elke zwemgroep zijn er een paar leden die niet kunnen zwemmen. Toch kunnen zij goed in het ondiepe deelnemen aan de les van de instructeur.

Na de les is er nog tijd om zelf rustig te zwemmen of baantjes te trekken. Ook kunt u gebruik maken van het bubbelbad, het Turks stoombad of de sauna. Een prima gelegenheid om met elkaar te praten.